Jag är HEMMA!

Ja, äntligen. Klockan är snart 23, och jag har massssa läxor. Igår var det 3 timmars åktur till Lahti på match som gällde, och där blev resultatet 1-1, och målet gjort av mig. Om jag får skryta lite, så var det nog säkert det snyggaste målet jag någonsin gjort. Jag sköt typ från hörnflaggan på deras sida, och så skruvade det mot stolpen och så for det stolpe in. Wau! Sedan blev det typ en halv timmes paus i matchen, för där var en som skadade sig i nacken mitt på plan och de vågade inte flytta på henne så de väntade på ambulansen. Knappast var det något farligt, men det säkra före det osäkra, right? Nåja, sedan åkte vi lite på 3 timmar till Kimito, och på 50-års fest i Pederså. I början var det väl okej, men sedan trodde jag att jag skulle dö av tråkighet. (Typ mellan 23-02). Men fin fest var det nog! Klockan två gick bussen med festgänget och körde hem oss, och bussresan tog ca 15 minuter. Under den resan fick jag höra den ett steg äldre generationen skrika längre bak i bussen '' HEY BABERIBA, HEY BABERIBA '' h-e-l-a v-ä-g-e-n h-e-m. Och med mitt andra öra fick jag höra på pappa, och hur han tyckte att asfalten var fin, den var ju faktiskt NYLAGD! Suck... Snacka om långa 15 minuter! Sedan hoppade man direkt till sängs, och vaknade runt halv 11. Snackade med syster i säkert 45 minuter och dikterade om ''Jag vill vara din, Margareta'' till en sång om mat, och ja, vi var lite trötta + hungriga. Sedan somnade vi om, och steg ordentligt upp runt klockan 13. Då såg vi att även Jesper (Min 23 eller 24 åriga kusin) + hans flickvän (Minna Meriluoto) som också är andra målvakt i finska landslaget. Var superkul att träffa båda igen, eftersom jag inte sett dem på en evighet! Iaf inte Minna. Kanske två somrar sedan? Men det beror ju iof på att de har flyttat till Sverige. Vi hade en jätteskön och chill dag på sommarstugan, vår familj + Minna och Jesper. Minna och Jeppe hade även tagit med kaka som blivit över från festen, så vi åt också kaka. Jesper är förresten son till hon som fyllde 50! Nåja, bilder får ni i morgon, nu måste jag laga läxor och sedan sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0